Hvad er en god åbningsrate for et nyhedsbrev

Af Griebel & Co

8 punkter du bør overveje, når du evaluerer din e-mail marketing strategi.

Hvad er en god åbningsrate?
Det er desværre ikke så enkelt, så man bare kan nævne en procentdel, som matcher på tværs af brancher - åbningsrater er lidt mere komplicerede end det. Faktisk er der et uendeligt antal variabler at overveje, når du vurderer, hvorvidt du har opnået en "god" åbningsrate.

For at forstå, hvad der er inkluderet i din åbningsrate, hjælper det at vide, hvordan sporing fungerer.
HTML-versionen af ​​din email indeholder billeder, som dit logo, der vises, når modtageren åbner emailen. Når du sender gennem en ESP (Email service provider) som f.eks. MailChimp, ​​er der også et usynligt billede i HTML-mailen, der ikke vises, men det bliver "kaldt" ligesom de rigtige billeder. En modtager åbner din email, og postadressen kalder MailChimps server for at anmode om billederne. MailChimps server leverer billedet og tæller e-mailen som åben.

Hvis din email er i rentekst, eller hvis der ikke vises billeder, vil det også tracke som om den er åbnet, hvis man klikker på et link, og click-tracking er aktiveret i MailChimp. 


Hvad påvirker åbningsrater?

1. Hvad er din industri?

Det er ofte, hvad marketing checker først ud, for at afgøre, hvorvidt deres e-mails åbningsrater er på rette spor: industriens benchmarks. Husk du kan vælge din industri i MailChimp, for at kunne sammenligne med andre kunder hos MailChimp, indenfor samme industri. Ønsker du ikke dette, kan du sammenligne industriers åbningsrate her

På et vis niveau giver det mening. Nogen der sender intern kommunikation (f.eks. e-mails folk skal åbne for at beholde deres job) vil sandsynligvis få højere åbningsrater end nogen, der sender salgsfremmende budskaber fra deres onlinebutik. Store kendte udgivere, der sender nyheder, vil sandsynligvis få højere åbningsrater end B2B-virksomheder. Og så videre og så videre.

Jeg vil dog sige dette: Industriens benchmarks skal tages med et gran salt.
 

2. Brugte du dit typiske afsender navn?
Dine modtagere vælger at åbne din e-mail, markere den som spam eller sende den til skraldespanden baseret på tre ting: din emnelinje, din preheader tekst (hvis den vises i den e-mail-klient, de bruger), og dit afsender navn. Afvigelse fra dit typiske afsendernavn - ved at bruge navnet på en person i din organisation i stedet for dit firmanavn - kan øge eller ødelægge dine åbningsrater afhængigt af, hvor genkendelig det navn er til dine abonnenter.
 
3. Hvad var dit emnefelt?
Ligesom afsenderens navn kan din emnelinje forbedre eller forringe dine åbningsrater. Bare overvej disse statistikker.

  • 69% af e-mailmodtagere rapporterer meddelelser som spam baseret udelukkende på emnelinjen.
  • Varemærker ser et fald på 18,7% i åbningsrater, når ordet "nyhedsbrev" anvendes. 
  • Emnelinjer, der skaber en følelse af at interaktion haster, kan give en 22% højere åben rate.

Du kan finde masser af statistikker, der peger på, hvilke emnelinje-tricks der kan tvinge dit publikum til at åbne, men den bedste måde at finde ud af det på, er ved selv at teste det.
 
3. Hvem sender du til?
Du kan ikke evaluere dine åbningsrater effektivt uden at overveje, hvem der rent faktisk fik emailen. Masseforsendelser til hele din liste vil næsten altid blive lavere end målrettede e-mails, og selv for kampagner sendt til bestemte segmenter vil dine resultater variere: For eksempel vil en e-mail til dine faste kunder give et bedre resultat end en re-engagement kampagne til inaktive abonnenter.
 

4. Hvad sender du?
Er dette et normalt nyhedsbrev med produkter eller nyheder fra din hjemmeside eller noget mindre almindeligt, som en begivenhed eller stor meddelelse om din virksomhed? Jo mere rettidig og unik informationen er, desto bedre vil din åbningsrate sandsynligvis være.
 

5. Hvilket tidspunkt sender du?
Mens du måske tror, ​​du ved det bedste tidspunkt at sende til dine kunder, afslører statistikken ofte noget andet. Nogle B2B markedsfører ser for eksempel bedre åbningsrater søndag aften, måske fordi modtageren er ved at gøre klar til en ny arbejdsuge og på det tidspunkt er der mindre konkurrence fra lignende virksomheder.


6. Hvad siger din historik?
Din historik er den nemmeste måder at bestemme, hvad der er en "god" åbningsrate for dit brand, er at bruge dine tidligere resultater som benchmark. Tag et kig på dine gennemsnitlige åbningsrater over tid. Bliver de bedre, selvom din liste fortsætter med at vokse, eller falder de, da din liste bliver "træt"? Disse tendenser signalerer præcis, hvad du behøver at vide for at optimere din strategi for åbning.


7. Gennemgå din liste? 
Over tid vil dine modtagere på din liste performe dårligere og dårligere.  Din modtager bruger måske en ny emailadresse, som deres primære men har ikke lukket den gamle mail. Måske har de i deres mail-program lavet et filter, eller markeret mail som spam, så de aldrig ser mails fra dig. 
Så gør det til en vane engang imellem at checke, hvor mange af dine modtagerer, som ikke har åbnet nogle af dine sidste 5-10 kampagner. Send dem evt. en speciel re-engagement mail, med en kode til ekstra god rabat. Giver det ikke det ønskede resultat, så slet dem fra din liste. Der er ingen grund til at betale for inaktive medlemmer på din liste.  


8. A/B splittest
Igen er det bare nogle af de variabler, der påvirker dine åbningsrater. Din bedste chance for at optimere hver af dem er, at teste, så test, test og test igen - det er den allerbedste måde at lære dit publikum at kende på. Du kan også med fordel teste via MailChimp A/B splittest, hvor du kan teste små ændringer i din kampagne, til et par tusinde på listen, hvor efter MailChimp kan sende til resten af listen, ud fra den test som havde det bedste resultat.